Better in time .

jag kom nyss hem från en förfest , en fest med en lättsam fullhet , jag bestämde mig för att denna helg ska bli nyktert och jag har stått för det också , och tack min älskade pappa som lånar ut sin bil till mig , han är guld värd.

innan jag for till festen , så va jag hemma i sannas lägenhet med nattis & tiffy .
mysigt mysigt .
innan det så somnade nattis och jag satt fast framför tvn .
men kvällen slutade ändå på en fest som sagt , trevligt folk som alltid .

jag har tänkt rätt mycket nu på sista tiden , jag är lycklig , det är jag , för jag har mina vänner och en fantastisk familj som jag lever för , men ibland saknar man de dära lilla extra , det kan vara ett jobb , finna en kärlek . tänk o vara kär , jag tror helt allvarligt att jag inte varit riktigt kär , nej det har jag inte , jag vill uppleva det . fast jag har insett att jag inte kan bli kär i denna stad , man har alltid förutfattade meningar om folk , folk man inte kommer lära känna , men jag vill hitta någon , samtidigt som jag inte vill bli som er , ni som behandlar era vänner med dålig respekt när ni funnit kärleken , jag vill inte bli kär när jag ser hur ni gör , för mig går alltid vännerna i första hand , det är dom som stannar genom ditt liv , en kärlek som stannar där för livet , sån kärlek är sällsynt , och nu tänker säkert många , hur ska hon veta som aldrig varit kär , nej det är sant , man inte fan vill jag bli som er , som ta avstånd från världen , som slutar leva . som bara lever i er lilla bubbla , nej sån ska jag inte bli . jag har ett drömpar att beundra och insperas av , det är min bästa vän maria & hennes sambo johan , det är den finaste kärlek jag sett , dom älskar varandra hela tiden , samtidigt som dom släpper in människor i deras vardag , dom har hittat balansen mellan att ha ett varsitt liv samt ett tillsammans , jag mår bra att ha såna människor runt om mig , dom är som min andra familj och det är där jag mår som bäst utanför min familj . nej nu ska jag inte låta er lyssna mer på mina tankar , men jag vill att folk ska börja tänka och handla på ett bra sätt , tänk vilka som du vill ha där när du behöver luta dig mot en axel , ha någon att hålla handen när livet sviker dig , jag vet i allafall vilken / vilka jag vill ska hålla min hand . och jag kan inget annat än säga att jag älskar er !

tack för att ni lyssnade !
PUSS

Skriv en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback