jag skulle göra allt för dig.

Jag vaknade av att Telefon ringer 06.20 och det är maria , jag svarar yrvaken och hör en ynklig och svag röst från luren som säger att hon ligger på sjukhus, min värld stannade till i någon sekund sedan frågade jag varför, hon förklarade att hon hade fått kramper i magen och hon visste inget mer än så. Hon hade åkt in med ambulans vid 03.00. Under den tiden vi pratade fick hon några små kramper och jag kände mig maktlös som inte kunde göra något. Vi avslutade sedan samtalet och bestämde att jag skulle komma in till besökstiden.

Jag åkte vidare till praktiken och fick sluta vid halv 3 tiden. Jag ringde henne på väg in och det var skönt att höra hennes röst. sedan åkte jag in till stan där jag handlade in tandborste, tandkräm, handkräm, läppsyl och tidning. Sedan kom Nattis och hämtade upp mig och sedan drog vi till Maria. Där möttes vi av en kraftlös vän och det högg till i hjärtat att se henne så. Jag önskade jag kunde ta hennes smärta i från henne, men hon hade fått morfin, som sedan byttes ut mot annat. Vi fick reda på att hon har både galsten och njursten, (som man nästa omöjligt kan få på samma gång) Så man kan bara ana hur ont hon har/haft. Det var även bestämt för operation som skulle ske någongång inom 24h. Vi stannade till klockan vart efter 6 , Marias mamma kom även in då passade vi på att ta med kim och käka eftersom maria inte får äta innan operation så vi tog med oss kim till ett sibylla lite längre bort. Sedan gick vi tillbaka och pratade lite med henne och sen åkte vi hem. Det var jobbigt att se henne ännu en gång så kraftlös och orkeslös men nu kommer allt bara bli bra, men som sagt det är jobbigt att se en person som står mig närmast må så himla dåligt. ska besöka henne i morgon också. allt kommer bli bra.

Jag älskar dig världens bästa vän maria wilhelmsson. <3


Skriv en kommentar här
Postat av: Josefine

Hälsa att hon får krya på sig. Kram Vilken bra vän du är Sara, jättefint skrivet <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback