Stockholm 20-21 mars 2010

Nu tänkte jag försöka sammanfatta mig helg som jag har tillbringat i Stockholm.


Jag tog tåget som gick från Göteborg C klockan 08.02 och kom fram till Stockholm vid 12.53. Vi hade bestämt oss för att mötas upp vid ringen inne i centralstationen så jag begav mig dit och då möttes jag av Josefin och sedan inom en kvart kom resten av gänget, Paulina, Amanda & Malin. När vi var fulländade så begav vi oss till vårt hotell, checkade in och lämnade rummen för en sväng på stan.
Vi hittade ett mysigt ställe ”backpackers café” för en mysig och väldigt enkel lunch/fika. Vissa av oss hade inte rätta kläderna för kvällens bravader, så vi tog oss en titt på drottninggatan och sen var det snabbt tillbaka till hotellet för en uppiffning. Vi intog toaletten där vi sminkade oss medans vi lyssnade på musik och skålade för Amanda med vin i plastmuggar, kunde inte varit bättre. 


Vid halv 6 begav vi oss mot tunnelbanan och mot Göta lejon, vi hade vår riktlinje mot en mysig restaurang innan Grease och vi hittade en mysig precis granne med Göta lejon. Där avnjöt vi en god middag och ett glas vin.

Vid 19.30 började Grease och vi kom till salongen någon minut innan föreställningen skulle börja, och såklart var vi sist (nästan). Hela showen var hur bra som helst och vi var alla helnöjda efteråt.


Vi begav oss sedan mot t-centralen för att möta upp vår underbar vän Emma, hon skulle visa oss något bra ställe där vi kunde lyssna på bra musik och dricka billigt. Vi tog oss med Stureplan och hamnade på ett ställe lite avsides som hette Oxid (om jag minns rätt), där drack vi goda drinkar, lyssnade på bra musik och skrattade en hel del. När det började komma för mycket folk och klockan rusade i väg bestämde vi oss för att ta oss mot vårt hotell . Med ont i fötterna och en aning frusna hittade vi hem till hotellet och avslutade kvällen med en dusch och somnade sedan fort.


Vi skulle dagen efter vara ute från hotellet vid 10.00 så vi bestämde oss för att samlas upp på hotellets toalett vid 09.30, där vi fixade oss för att göra vår sista dag i Stockholms stad.  Vi gick runt på drottninggatan för att hitta ett bra ställe att käka frukost på, efter många om och men hittade vi stället ”sthlm: kaffe med mjölk” där vi åt en god brunch och planerade vår dag. Eftersom det nu hade börjat snöa bestämde vi oss för att hitta på något roligare att göra, så vi kom på den perfekta idén med Cosmonova, och efter några samtal så var biljetterna bokade till Depp Sea.


Godis sugna och taggade på Deep Sea begav vi oss mot en underbar godisbutik och sedan tog vi tunnelbanan mot Mölby centrum. Vi fick med student rabatt riktigt bra pris så vi var helnöjda. 45 minuter av fantastisk tid på Cosmonova, vi var alla lyriska efteråt och helnöjd.  


Vi begav oss sedan mot t-centralen för nu skulle Josefin åka hem, klockan var då 15.45 och vi andra hade en till två timmar kvar tills vårt tåg/buss gick hem.

En efter en blev tågen inställda och jag blev mer nervös att mitt också skulle bli det, men jag kom i väg och lyssnade på musik hela vägen till Göteborg, var hemma vid halv 11 och avslutade kvällen med lite prat med Anna och sen blev det sängen.


Tjejer, Jag vill tacka er för en helt fantastisk helg, ni har gett mig ny energi och jag är lycklig som har er som vänner.  Tack för att ni tog er tid och gjorde denna helg till ett evigt minne. Jag älskar er.

(bilder kommer kanske i kväll)


Skriv en kommentar här
Postat av: Josefin

Åh tack själv kära vän! Vilken fin liten berättelse du skrivit:)

2010-03-23 @ 09:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback